Eldan Friedmam
  • עמוד ראשי
  • על המורה
  • על השיטה
  • סגנונות בית הספר
    • קונג פו
    • טאי צ'י צ'ואן
    • בא גואה זאנג
    • ניי גונג וצ'י גונג
  • מערכת שעות
  • על תקשור וערבי תקשור
  • קצת על גישתי
    • על למידה נאותה
    • מתכונת השיעורים אצלנו
    • ?מה הוא מורה טוב
    • מה הוא תלמיד טוב
    • מה הוא תלמיד מתקדם
    • ההבדל בין אומנות ללחימה
    • האלכימיה של האימון
  • Master Su dong chen - DVD
  • גלריה
  • צור קשר
  • שירים
    • הילד הפנימי
  • הגות
    • אמון
  • תקשורים
    • כיצד עובדים עם תקשור?
    • הסבר תפעולי על המימד החמישי
    • הגות - מדיטציה
    • על טבע הפחד
    • על אמת
    • סוגי אינטואיציות
Picture
איור ע" האמן איליה סלניקוב

מה הוא תלמיד מתקדם?

מאמר זה מיועד בעיקר לתלמידים מתקדמים ולסגל.

אך נכון באותה המידה, לתלמיד המעוניין להיות אומן לחימה ושוחר ידע.

יש רק שתי רמות של קונג פו: מתאמן ולא מתאמן.

אם אתם בקטגוריה השניה, כדאי לשים לב טוב, טוב.

רבים מתלמידי, רבים מידי, לאחר קבלת החגורה האדומה – דהיינו רמת מדריך בסיסי, מגיעים למין מנוחה על זרי דפנה, נחלה שקטה וחוסר מחקר.

משהו בדרישה להשיג, משהו באש הפנימית כבה או נחלש. הם נשארים תלמידים, אך רוח המחקר יורדת, תכיפות האימונים פוחתת ויש תחושה כללית של הישג כול שהוא, אשר מפחית מעוצמת התשוקה ללימוד.

אני לא מבין את זה.

לא יכול להבין את זה.

התשוקה ללימוד, צריכה להיות אצל התלמיד הבכיר, חזקה יותר מאשר אצל, המתחיל.

הרצון לידע, לשכלול היכולת, צריכה להיות מלובה בחומרי דליקה נפשיים ורוחניים, במשמעת שלא משתמעת לשתי פנים, ללא תירוצים וללא סייגים.

הנוכחות בשיעורים צריכה להיות רבה יותר, לו רק מתוך הבנה בסיסית ביותר, שבתוך האוקיינוס של האפשרויות של אומנות הלחימה, עוד לא מיציתם כלום. כלום. כלום.

ההרגשה הבסיסית של תלמיד אמיתי, צריכה להיות שכול יום מפשילים את השרוולים מחדש וניגשים לעבודה ולאימון מתוך חדוות הגילוי, דווקא במתוך הידיעה עד כמה עמוקה, רחבה ונפלאה הדרך.

תלמידי אמיתי נמדד בשלוש מערכות יחסים.

בין התלמיד למורה.

בין התלמיד לתלמיד אחר.

בין התלמיד לעצמו.

זו האחרונה היא החשובה מכולן.

כפי שהתחלתי את המאמר: יש רק שתי רמות.

מתאמן ולא מתאמן.

אם אינך מתאמן – אינך תלמיד. נקודה.

אולי אתה חבר נהדר של המורה. אולי אתה אח לקונג פו נפלא, שתמיד אפשר לסמוך עליו שיהיה שם עבור חבריו לכיתה, אבל אינך תלמיד.

שום דבר לא יכול לבוא במקום מערכת היחסים בינך לבין עצמך.

שום דבר לא יכול לקדם אותך, במקום שינון, התבוננות, פיענוח ושקידה על החומרים שקיבלת ממוריך.

יש לך מחוייבות עמוקה ביותר(אם ברצונך אכן להיקרא תלמיד) לשקוד על החומר. הן בכיתה ועוד יותר – לבדך.

אתה יכול להגיע לכיתה, להתאמן שעתיים, שלוש בשבוע והיות מבסוט מהישגך, אין שום רע בכך.

אך אם לא פתחת את המשמעת הבסיסית לאימון עצמי, למחקר, לקחת את החומרים הנלמדים ולשבת עם עצמך ולראות, מה החומרים אומרים לך. רק לך. זאת לא אומנותך. זה לא שלך.

אתה עדיין תינוק שרוצה שיאכילו אותו.

אתה לא בוגר.

אתה ירח שמוזן מהאור החוזר של המורה.

אתה לא שמש. אין לך עדיין בעירה פנימית משלך.

על כן, אם דברי מזיזים משהו לא נעים בעצמך.

אם דברי גורמים לך חוסר נוחות.

קח את רגליך לדוג'ו של מורך והחל לעבוד.

עבוד איתו. עבוד עם עצמך. עבוד עם חבריך. עבוד למען חבריך.

עבוד.

אלדן

10/4/15

Powered by Create your own unique website with customizable templates.
  • עמוד ראשי
  • על המורה
  • על השיטה
  • סגנונות בית הספר
    • קונג פו
    • טאי צ'י צ'ואן
    • בא גואה זאנג
    • ניי גונג וצ'י גונג
  • מערכת שעות
  • על תקשור וערבי תקשור
  • קצת על גישתי
    • על למידה נאותה
    • מתכונת השיעורים אצלנו
    • ?מה הוא מורה טוב
    • מה הוא תלמיד טוב
    • מה הוא תלמיד מתקדם
    • ההבדל בין אומנות ללחימה
    • האלכימיה של האימון
  • Master Su dong chen - DVD
  • גלריה
  • צור קשר
  • שירים
    • הילד הפנימי
  • הגות
    • אמון
  • תקשורים
    • כיצד עובדים עם תקשור?
    • הסבר תפעולי על המימד החמישי
    • הגות - מדיטציה
    • על טבע הפחד
    • על אמת
    • סוגי אינטואיציות