על השיטה
בבית ספרנו ways to flow אנו למדים 4 אומנויות לחימה, אשר כול אחת מהן, מכילה ושמה דגש, על יסוד מסויים, אשר נותן טעם ומייצר איכות תנועתית וחווייתית. כול 4 האומנויות הללו, מתרכזות לבסוף לשיטה אחת, שיטת הפרפר, אשר הינה גם שיטת צ'י גונג נפלאה וגם שיטה תמציתית אשר מזקקת ומאספת את כול שאר האומנויות לתרגול אחד משלים בכמה רמות ואספקטים. כלומר שיטת הפרפר, היא גם אומנות לחימה וגם שיטת טיפוח ופיתוח אנרגיה נפלאה.
- שאולין קונג פו – הנתיב האבוד של בודהא – מייצג את אלמנט האש. התפרצויות, בעיטות , אגרופים, הטלות והפלות וכול'. שיטה מהירה, קלילה אשר משחררת את התלמיד ונותנת לו תחושת חיוניות, מהירות תגובה ותנועה וכוח. דגש על יישום קרבי, עמידות בדרישות אימון לא פשוטות ופיתוח רוח לחימה מעודנת וחזקה.
- טאי צ'י צ'ואן – סגנון יאנג וסון – מייצגת את אלמנט המים. רכות, קבלת האחר , שינוי עם תנועת היריב, הקשבה לכוחות הפנימיים, תשומת לב לנשימה, לתנועת האנרגיה בגוף, חישה מוגברת לתנועת היריב (בתרגול זוגות) והרפייה.
- שינג אי צ'ואן – 5 האלמנטים – מייצגת את יסוד האדמה. יצירת מבנה חזק וברור, התפרצות פנימית כמו לבה מתוך האדמה. דגש על תנועת גוף אחידה, הרמוניה בין הכוונה ותנועת הגוף.
- בא גואה זאנג – הדרקון והסנונית – מייצגת את יסוד האוויר. שינוי, מניפולציות, חילופי מצבים במהירות בזק, תנועה ספירלית מסתחררת, תרגול הליכה במעגל ואפליקציות מורכבות. דגש על יכולת שינויי תנוחות ופוזיציות, חשיבה אינטואיטיבית ותנועת גוף עקלתונית.
כול אחת מהשיטות מכילה את כול 4 האלמנטים וכול אחת מהשיטות שמה דגש מוגבר, על הבנה ויישום של אחד ולפעמים שני אלמנטים. על כן רצוי ללמוד יותר משיטה אחת ולתת לעצמך לחוות, יותר מאומנות אחת, כדי לקבל הבנה חווייתית עמוקה, של ייצור אנרגיות שונות בגוף ובנפש וכן קבלת תמונה מקיפה יותר, מה ניתן לעשות וכיצד להשתמש בכלים , שאומנויות אלו מספקות.
האומנויות הסיניות הן מהעתיקות בעולם, ככאלו, הן מספקות, מגוון רחב ביותר של כלי מחקר וחוויה. הן מורכבות, וקשות ליישום מיידי, אף על פי כן, הן מייצרות חידתיות תמידית, אתגר אינסופי ומחקר פנימי שיתן, לך מתנה מסקרנת, לכול החיים לחוות ולהעשיר את חייך. הן משפרות בריאות כללית, מעניינות והחלק הכי מעניין בהן הוא, שעם הגיל כוחן עולה ולא יורד, הן אינן ספורטיביות בטבען, אלא עובדות עם חוקי הטבע הפנימיים וככאלו הן מספקות למתאמן/ת בהם חיוניות וכוח לא רגילים.
4 האלמנטים מתרכבים אט, אט להבנה פנימית, אינטואיטיבית רגשית אחת. אשר אט, אט מביאות את המתרגל/ת להבנה של ריק ומלא. כאשר מחקר הריקות הולך ומעצים, ההבנה האמיתית של האומנויות אלו מתגלה והן הופכות מאומנויות לחימה, לכלי משנה חיים ותודעה.
על התפתחות השיטה ויישומה
במשך כול חייו תר אלדן באופן בלתי נלאה אחרי המשמעות האמיתית של הלחימה ומה היא הדרך הטובה ביותר להתאמן על מנת לגלות את הטבע האמיתי של הלחימה.
כמות שעות האימונים שאלדן השקיע במשך חייו, היתה לעיתים קרובות בין 4 ל8 שעות אימון ביום.
אלדן חקר כול פילוסופיה אפשרית וכול מורה שהצליח לפגוש (בכול שיטה) על מנת לגלות את המכנה המשותף לכול אומנויות הלחימה ולא רק הסיניות.
לימודיו עסקו בנושא אחד :כיצד לביא את החומר המסורתי (התבניות) לידי יישום קרבי.
במשך ניסיונו כתלמיד אלדן נוכח שלמרות שתלמידים רבים למדו אומנויות שונות כגון טאיקאוונדו, קארטה וקונג פו, בזמן הקרב ,הם התנהגו כקיק בוקסרים ,כלומר בעטו ונתנו אגרופים. ללא שמץ שימוש בידע הטמון בתבנית. כלומר בזמן הקרב לא היה שום הבדל בין השיטות.
אם כך חשב אלדן, במה שונה שיטה אחת משיטה אחרת?
מה היתרון בללמוד קונג פו על אייקידו או קרטה? מה היתרון של נינג'יצו על ג'יוג'יטסו? האם יש יתרון?
שאלה זו הפכה למחקר עצום ורב מימדים אשר החל לבדוק מדוע בשעת אמת, השיטה איננה מוכיחה את עצמה? מדוע למעשה כולם מתנהגים אותו הדבר בזמן לחץ?
מחקרו של אלדן הוביל אותו לתשובה כי מקור הידע חייב להיות טמון בתבנית, אשר נלמדת בבית הספר.
הידע הטמון בתבנית, שכב כאבן שאין לה הופכין ומבלי משים אנשים נסחפו לתוך התנועות האינסטינקטיביות שאליהן הם מורגלים.
כלומר אנשים השתמשו תמיד במה שהיה קל לשימוש ,יעיל ולא דרש מחשבה מעמיקה.
אנשים רצו להתאמן אבל לא לחקור את הכלים העומדים לרשותם, ועוד יותר את האפשרויות הגלומות בשימוש בכלים אלו.
הבעיה היתה נעוצה, גם בגישה המסורתית לאומנויות הללו: עשה וקדש. עשה עד שתבין.
תבין מה שתבין..
הידע היה טמון בתבניות, אך ידע זה היה נעול בפניו שכן יש רק כמות חומר מוגבלת, שאפשר לקבל מהמורה. המורה לא יכול ללמד את כול האפשרויות, הוא גם לא צריך. המורה אמור לספק שאלות. להראות צורת מחשבה. התשובות חייבות לבוא מבפנים. זאת אלדן כבר ידע.
אם כך : מה היא השאלה? מה לשאול?
השאלה החליט אלדן, היא : מה היא התבנית? מה השימוש שלה?
מה לגבי אומנויות לחימה שאין בהם תבנית?
בגלל שהתשובה צריכה לבוא מבפנים אלדן החל לפרק כול תנועה אשר קיימת בתבניות שלמד.
לאחר פירוק של כול תנועה ותנועה בתבנית, הוא ראה שישנם חלקי שחוזרים על עצמם. מין מכנים משותפים לטכניקות. הוא החל להתחקות אחר אותם מכנים משותפים וגילה שיש עקרונות עבודה אשר מופיעים שוב ושוב בתוך כול התבניות. הוא קרא להם כוחות או עקרונות עבודה.
הבעיה שבתוך התבנית הכוח קיים בצורה מכווצת, כמעט שלא חשים בו או רואים אותו ועל כן היה צורך להמציא תרגול חדש אשר יאפשר טווח תנועה גדול יותר של אותו כוח על מנת שאפשר יהיה לגלות את אותם אפשרויות הדחוסות בתוך התנועה.
לאחר שפיתח את אותם כוחות ,החלו האפליקציות הקרביות והאפשרויות האמיתיות של השיטות הסיניות להופיע בפניו. הן כבר לא נחבאו עוד אלה התגלו ועתה אפשר היה לדעת מה הוא קונג פו ואיך משתמשים בו.
עתה היה ברור לו מדוע אנשים כה רבים לא מצליחים להפיק יכולת לחימתית מהתבניות, הם לא יכולים היו להפעיל את הכוחות הקיימים בהם משום שהם לא פישטו אותם, או ראו אותם. הכוחות נשארו רדומים ולא ידועים.
את העיקרון הזה ניתן ללמד ביתר קלות וללא הכמות העצומה של הטכניקות אשר דורשת מתלמיד שינון עצום ויכולת זיכרון גדולה.
השיטה מלמדת איך לזרום מעיקרון עבודה אחד לאחר. כול עיקרון ישים בהמון צורות וקל לזיכרון והפעלה.
עתה נשאלה השאלה ההכרחית, איך יודעים אם זה עובד?
ניסיון..
.ייעוץ בהשקפה פנימית -
.שיקום ושיפור יכולות תנועה -